Wednesday, March 7, 2012

Perginya Permata Islam









Ketika di sekolah, tiba-tiba sahabat menelefon. Memberitahu tentang kemalangan yang berlaku di gerik. Saya terkedu dan terkejut. Saya terdiam. Dikhabarkan, 2 orang sahabiyah yang terlibat meninggal dunia.3 yang lain masih di hospital. Ya Allah , kalau kehidupan itu lebih baik untuk mereka, maka kau permudahkan urusan mereka, dan jika sebaliknya, maka Kau lebih mengetahuinya.

Tergiang-ngiang derauan nafas arwah fadhiri sewaktu beliau juga kemalangan. ketika itu saya sempat menampung jenazah dalam keadaan terkulai layu. ketika menaiki ambulans, saya lihat dia kuat. matanya bergerak-gerak seolah-olah ingin mencari sesuatu. Tetapi, Allah lebih sayang beliau dan saya tidak akan lupa saat gurauan beliau pada malam-malam terakhir denganya. Arwah Faizol yang ketika itu juga terlibat dalam kemalangan tersebut sudahpun menghembuskan nafas di tempat kejadian. kecederaan di kepala dan pinggang mengakibatkan beliau tidak dapat bertahan dan Allah lebih awal menjemputnya.

Dan baru-baru ini juga, Fikri ismail juga sudah dipanggil menghadap ilahi. Saat baru sebulan beliau bernikah, meninggalkan isteri yang disayangi assebab kemalangan juga.

Kesemuanya sudah dipanggil menghadap Tuhan yang satu. Teman-teman, moga antum ditempatkan bersama para solehin, di kalangan orang beriman.Insyaalah.

Ya Allah,
rahmatilah mereka,
tempatkanlah mereka dalam kalangan orang-orang soleh,
permudahkan hisab mereka,
kau terimalah segala amalan mereka,
Ampunkan dosa mereka, rahmatilah mereka dan berkatilah mereka.

Ya Allah, hanya engkau tuhan yang kami sembah dan hanya Engkaulah tempat kami meminta.

Amin Ya Rabbal Alamin

Alfatihah.

Khamis
8 MAC 2012

No comments:

Post a Comment